Kirjoitetaanpa aivan täyttä asiaa tähän blogiin. Tässä työmuoto, josta luin juuri Taina Rantalan kirjasta "Oppimisen iloa etsimässä".

Gallery walk -työtavassa voidaan esittää ryhmätöitä oppilaskeskeisesti. Jokainen oppilas saa ottaa asiantuntijaroolin ja esitellä toisille asian, johon on perehtynyt. Yleisö voi valita vapaasti työn, johon haluaa tutustua. Voisi toteuttaa vaikka niin, että puolet luokasta asettuu esittelypöytien taakse ja toiset kiertävät esittelypöydältä toiselle. Jokainen käy kaikkien esittelypöytien luona ja vuorot vaihtuvat.

Vaihtoehto luokan edessä pidettäville esitelmille. Voisi käyttää esimerkiksi kaupunkiesittelyissä. Olisiko mahdollinen myös kieliopin kertauksessa tai tekstin sisällöllisessä käsittelyssä?